Boven alles staat Bram aan de voet van het Nederlandse Pro Magic. Zo is RvdM feitelijk zijn protegé. Zonder de input van Bram was Team Nederland toen nooit wereldkampioen geworden. Bram heeft vanuit The Joker een hele stabiele community om zich heen weten te bouwen en houdt het niveau hoog. Bram is een van de redenen waarom het niveau van Magic zo hoog is in Nederland.
Ik had aan het begin ook wat moeite met Bram moet ik bekennen. Hij leek wat stug en zeker van zijn gelijk. Maar goed, wat wil je, hij was toen nog level 3 judge en wist echt wel hoe de vork in de steel zat, en ik kan me voorstellen dat je dan ook geen zin hebt in een discussie met een blaagje zoals ik toentertijd. Echter, Bram neemt altijd wel de tijd om situaties uit te leggen en geeft ook aan waarom de DCI bepaalde regels heeft ingevoerd zoals ze zijn. Ik heb daar ook wel respect voor, mettertijd is mijn respect voor Bram ook wel gegroeid, tot een punt dat ik het een regelrechte blamage vond dat Bram vorig jaar weer niet in de HoF is opgenomen. Zonder Bram in de HoF mag je je eigenlijk afvragen wat zo'n HoF dan eigenlijk inhoud. Dat klopt dan gewoon niet.
Edit om de DP te voorkomen (DP best een grappige term in dit verband):

En mensen maar klagen dat het achteruit gaat met de huidige maatschappij van tegenwoordig