BeNeLegacy

Het Belgisch-Nederlands Legacy Forum
Het is do 09 sep, 2010 11:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 314 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Auteur Bericht
Merrin
 Berichttitel: Re: G/R/x Aggro Loam
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2010 5:43 pm 
Phyrexian Dreadnought

Ik ben het eens met Leander, met die geringe Loam-ervaring die ik het afgelopen jaar heb opgedaan. Het is zo vervelend als je tegenstander Relic into Relic (into Relic into Relic) gaat (he, Bennie). Met Leylines heb je dit probleem al een stuk minder snel.

Profiel E-mail  

kroelai
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2010 3:43 pm 
Phyrexian Dreadnought

Agreed, Extirpate is een slechte kaart, en is niet effectief tegen loam.
Leyline en Relic zijn allebei ongeveer gelijk vind ik.
Om relic valt beter heen te spelen, maar over het algemeen heb je ook meer kans dat hij iniedergeval vervelend is als ik een antwoord heb (wish/krip)
Leyline is echt een alles of niets kaart, die het deck soms ontzettend hard nekt, maar soms ook jezelf.

Profiel E-mail  

leander?
BerichtGeplaatst: vr 30 jul, 2010 11:35 pm 
Moderator

Ik ben van plan een 4c lijst te testen zonder Chalice. Hoe goed die kaart ook is, je deck blijft enorm clunky met een curve die begint bij twee en daar zat ik altijd wel mee. In feite vervang ik dan 2-3 Terminate en 1-2 Chalice door 4 StP, waarna ik nog een slot of 2-3 overheb voor iets randoms. Ik denk aan 2 Unearth en 1 Witness. Basics cut ik ook even helemaal, aangezien je manabase anders te zwak wordt. Kaarten als Blood Moon, B2B en PoP worden tegenwoordig toch niet echt meer gespeeld.

Zoiets:

4 Mox Diamond
2 Unearth
4 Swords to Plowshares
2 Devastating Dreams
3 Life from the Loam
4 Burning Wish
2 Seismic Assault

4 Dark Confidant
4 Tarmogoyf
1 Eternal Witness
2 Terravore
3 Countryside Crusher

1 Volrath's Stronghold
1 Barbarian Ring
2 Tranquil Thicket
3 Forgotten Cave
4 Wasteland
1 Arid Mesa
1 Windswept Heath
1 Bloodstained Mire
4 Wooded Foothills
1 Plateaueuae
1 Savannah
1 Badlands
1 Bayou
4 Taiga

6 Wishboard kaarten
3 Kitchen Finks (naast obvious gebruik komen die erin voor Terravores en Witness als je veel GY-haat verwacht)
3 Krosan Grip
3 Chalice of the Void

Thoughts?

Profiel  

Robbin
BerichtGeplaatst: za 31 jul, 2010 8:59 am 
NL Kampioen '09

PoP wordt echt wel gespeeld, al is het alleen in burn en zoo ><

Profiel E-mail  

Mayk0l
BerichtGeplaatst: za 31 jul, 2010 10:06 am 
Tarmogoyf

Kun je die unearth slots niet beter vervangen met creatures, Knight ofzo. Als je creatures ineens dood gaan aan STP kun je er maar beter wat meer spelen.

Profiel  

leander?
BerichtGeplaatst: za 31 jul, 2010 10:19 am 
Moderator

True, ik vind Knight alleen nogal matig. En je curve gaat weer een stap omhoog.

Profiel  

Mattias
BerichtGeplaatst: za 31 jul, 2010 2:21 pm 
N-cards blind champ

Knight is echt amazing. Volgens mij veel beter dan crusher. Utility + dik > iets dikker

Profiel E-mail  

incubus
BerichtGeplaatst: za 31 jul, 2010 2:32 pm 
Phyrexian Dreadnought

Dmitry Nikitin is een heel goede aggro loam speler Ik vond zijn build altijd heel sterk:

http://www.deckcheck.net/deck.php?id=29245

Profiel  

kroelai
BerichtGeplaatst: za 31 jul, 2010 4:52 pm 
Phyrexian Dreadnought

Ik zou echt nooit het beste beest van magic willen inruilen voor wit eerlijkgezegd.
Die lijst ziet er best sterk uit maar is wel erg anti-aggro gericht, beetje overdreven als je het mij vraagt.
Daarnaast vind ik Burning Wish echt het geen wat Rood based Aggro Loam zoveel sterker maakt dan zwart based.

leander? schreef:
Ik ben van plan een 4c lijst te testen zonder Chalice. Hoe goed die kaart ook is, je deck blijft enorm clunky met een curve die begint bij twee en daar zat ik altijd wel mee. In feite vervang ik dan 2-3 Terminate en 1-2 Chalice door 4 StP, waarna ik nog een slot of 2-3 overheb voor iets randoms.

Ik weet niet, maar Cycle land zijn mijn 1 drops, haha, en met mox sla je de 1 drop toch over.
Daarnaast is ploeg natuurlijk verre weg van een 1 drop in je curve :wink:

Profiel E-mail  

leander?
BerichtGeplaatst: za 31 jul, 2010 7:11 pm 
Moderator

Het gaat er ook niet zo zeer om om turn 1 iets te kunnen doen, het gaat erom dat als je alleen maar kaarten van cmc 2 en 3 speelt, en die ene kaart die je kan spelen in je 2e/3e/4e beurt gecountered wordt of niet direct je boardpositie verbetert, je enorm veel tempoloss lijdt. Dat bedoel ik met clunky. Dat is de allergrootste zwakte van Aggro Loam met Chalice tegen Aggro en Aggro Control.

Profiel  

Maraxus of Keld
BerichtGeplaatst: ma 02 aug, 2010 8:52 am 
Tombstalker

leander? schreef:
Het gaat er ook niet zo zeer om om turn 1 iets te kunnen doen, het gaat erom dat als je alleen maar kaarten van cmc 2 en 3 speelt, en die ene kaart die je kan spelen in je 2e/3e/4e beurt gecountered wordt of niet direct je boardpositie verbetert, je enorm veel tempoloss lijdt. Dat bedoel ik met clunky. Dat is de allergrootste zwakte van Aggro Loam met Chalice tegen Aggro en Aggro Control.

Ben ik het inderdaad helemaal mee eens, vaak is het zo dat op het moment dat je eerste 'boeiende' kaart (een kaart die iets doet aan je boardposition ipv cardadvantage) gecountered/gekilled word, wat vaak erg makkelijk te doen is, loop je al zoveel tempo achter dat je hierdoor er per direct slecht voor staat.

Dit is eigenlijk bijna altijd zo, tenzij je met een mox opent, dan ben je wat sneller.. echter als je met mox opend ben je alsnog counter-gevoelig omdat je minder 'actieve' kaarten hebt. En ik denk niet dat het een goed iets is voor een deck als het zo'n zwakte heeft tegen blauwe aggro decks (zijn er best wel wat). Dus proberen om het sterker te maken hiertegen (al weet ik persoonlijk niet of chalice cutten de way-to-go is) lijkt me een goed plan.

Wat hier een heel mooi voorbeeld van is zijn de vele Tempo Trash vs Aggro Loam die wij op toernooien hebben gespeeld, ik heb deze (bijna?) allemaal gewonnen puur omdat de tempo tegen Loam zo makkelijk te pakken is, zelfs tegen een t-1 chalice op 1 op de draw kan TT nog best wel eens winnen (kwestie van goed boarden).
Hier moet ik wel bij zeggen dat we eigenlijk altijd messed up games hebben gehad.

"Your life will set with the sun."

Profiel E-mail  

leander?
BerichtGeplaatst: ma 02 aug, 2010 9:01 am 
Moderator

Wat betreft de TT-AL MU wil ik wel even vermelden dat ik enorm veel geleerd heb van de matches tegen Peter, die ik inderdaad consistent wist te verliezen. Destijds was ik vooral heel erg greedy en nam ik, zeker wat betreft de manadisruption, een aggro rol aan. Dat is normaal als je tegen treshold decks (in de breedtse in van het woord) speelt, maar in het geval van Canadian is dat volledig verkeerd gedacht. Een meer control rol heeft me later al wat betere resultaten laten boeken.

Profiel  

kroelai
BerichtGeplaatst: ma 02 aug, 2010 12:45 pm 
Phyrexian Dreadnought

Tempo Threshold is inderdaad een pittige matchup, maar chalices cutten maakt die matchup alleen slechter.

Tegen Goblins en Merfolk is de chalice niet indrukwekkend, maar daar staat tegenover dat vanwege de grote hoeveelheden massremoval die mu's best goed te doen zijn. (ik speel in mijn lijst firespout in de 2 open slots)
Je probeert je mu te verbeteren met plows terwijl je je manbase erg verzwakt met een extra kleur, ik betwijfel of dat the way to go is. Lightning Bolts of firespouts lijken me als t je om deze mu's gaat beter.

En dan heb je nog zoo, de reden dat ik firespout speel, zonder firespout wordt het vaak erg pittig.
Aan de andere kant is de chalice op 1 hier ook weer juist 1 van de uitblinkers.

Oftewel, ik zie niet in waarom chalice voor ploeg nou echt een goede ruil is, ik hou het voorlopig zo.

Profiel E-mail  

leander?
BerichtGeplaatst: ma 02 aug, 2010 1:55 pm 
Moderator

kroelai schreef:
Tempo Threshold is inderdaad een pittige matchup, maar chalices cutten maakt die matchup alleen slechter.

Beide discussies staan dan ook volledig los van elkaar. Natuurlijk is Chalice tegen TT beter dan StP.
kroelai schreef:
Tegen Goblins en Merfolk is de chalice niet indrukwekkend, maar daar staat tegenover dat vanwege de grote hoeveelheden massremoval die mu's best goed te doen zijn. (ik speel in mijn lijst firespout in de 2 open slots)
Je probeert je mu te verbeteren met plows terwijl je je manbase erg verzwakt met een extra kleur, ik betwijfel of dat the way to go is. Lightning Bolts of firespouts lijken me als t je om deze mu's gaat beter.

En dan heb je nog zoo, de reden dat ik firespout speel, zonder firespout wordt het vaak erg pittig.
Aan de andere kant is de chalice op 1 hier ook weer juist 1 van de uitblinkers.

Oftewel, ik zie niet in waarom chalice voor ploeg nou echt een goede ruil is, ik hou het voorlopig zo.

LB is interessant. Bij 3c blijven is me wel wat waard. Wordt getest als ik weer eens kan spelen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 314 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]